12 May, 2011

Alat perakam mimpi.

"Siapa yang tak pernah bermimpi?"

Soalan agak bodoh, bukan? Okay, tau tak apa. Tipulah kan kalau kau cakap kau tak pernah bermimpi terutamanya lelaki. Bukan setiap lelaki kalau nak memasuki alam barzakh dewasa kena melalui satu mimpi ke? Orang jawa cakap wet dream, orang putih cakap mimpi basah.

Aku selalu tertanya-tanya, apa isi dalam mimpi tu sampai buatkan mimpi itu digelar mimpi basah. Aku tak berani nak tanya dengan member lelaki sebab aku tahu lelaki ni kalau bab bab mimpi basah ni dorang memang suka sangat. Nanti mesti aku kena bahan balik. Kalau nak google pun, mesti benda yang advance keluar. Aku tak nak lah mengotorkan otak aku yang suci lagi murni ni.

Berbalik kepada tajuk.

Aku selalu terfikir kalau aku ada alat perakam mimpi. Tak tak, maksud aku disini, bukannya kalau aku ada alat perakam mimpi ni aku nak bagi dengan member - member aku suruh dorang rakam dorang punya mimpi basah. Tak, aku cuma terfikir, kalaulah aku ada alat ni, mesti aku boleh tengok balik koleksi mimpi - mimpi mengarut aku.

Macam masa darjah 6 dulu, aku pernah mimpi aku kahwin dengan Salman Khan, angah aku kahwin dengan Shah Rukh Khan, achik yang paling best dapat kahwin dengan Michael Jackson. Bila aku cerita balik dengan mak aku keesokan harinya, mak aku boleh bantai gelak dekat situ jugak. Aku tak rasa benda tu kelakar pun. Siap mak aku cakap,

"mati hidup balik pun memang tak lah."

Boleh mak aku cakap macam tu?

Tapi ada lagi satu mimpi best. Ini malam tadi punya mimpi. Tapi aku memang tak ingat jalan cerita mimpi tu sepenuhnya. Nama pun mimpi kan.

Masa tu aku tak tahu aku dekat mana. Tempat tu memang tempat yang aku memang tak pernah pergi. Aku sorang-sorang masa tu. Aku duduk dekat kerusi panjang sambil minum Starbucks. Masa tu musim salji. Yang pasti, tempat tu bukan dekat Malaysia. Mustahil weh Malaysia ada salji.

Aku tengok sekeliling. Kenapa orang dekat situ semuanya hidung mancung ibarat boleh jadi tempat nak sangkut baju? Kenapa hidung aku penyet dan comel? Kenapa kulit depa putih-putih? Kenapa kulit aku je hitam? (dan manis). Kenapa semua sedang berbahasa penjajah? Oh nasib baik aku faham.

Rupa-rupanya, aku masa itu berada di oversea. Tapi tak tau lah oversea dekat mana. Sedang aku menikmati keindahan salji, aku ternampak sekumpulan lelaki yang agak cool pada pandangan mata aku. Sorang-sorang aku tengok muka.

Dalam hati aku berkata, "ehh, macam kenal. Ini bukan..ini bukan..ini bukan.."

Sekumpulan lelaki yang cool itu pun duduk di sebelah aku. Salah seorang dari lelaki itu pun senyum dekat aku. Mungkin disebabkan muka aku tak macam orang putih, dia pun tegur aku.

Si lelaki : Hi.

Aku : Hi. (boleh tahan peramah jugak laki ni, dahlah handsome) *berkata dalam hati.

Si lelaki : I'm Julian Casablancas, Jules for short.

Aku : waitt...are you that dude from The Strokes? (dengan nada gembira macam remaja perempuan yang dapat bunga dari Justin Bieber)

Si lelaki : errr. yea. Why?

Aku : Hey Jules, lu tahu tak gua ni kipas susah mati lu orang, ehh ops sorry. Hey, I'm your fan from Malaysia.

Si lelaki : wow! you're a Malaysian eh? Cool!

Aku : How are you? Welcome to Malaysia. Ledi jentelmen..ledi jentelmen. (tiba-tiba masa ni aku nyanyi lagu Rosalinda - Welcome to Malaysia. tak tahu? click sini.)

Si lelaki : by the way, what's your name?

Aku : I'm Nina.

Si lelaki : What are you doing here?

Aku : I don't have any idea why I'm here.

Si lelaki : haha you're weird.

Aku : weirdos are cool sometimes.

Si lelaki : well Nina, I really have to go. Nice to meet you.

Dan aku dengan semua ahli kumpulan The Strokes berjabat tangan. Siap shake hand dengan Julian Casablancas tu.

Tapi sayangnya, itu semua mimpi. Disebabkan mimpi itu jugak lah aku lambat bangun nak pergi sekolah.

Konklusinya, apa yang aku perlukan sekarang hanya sejenis alat perakam mimpi supaya aku boleh rakam saat aku jumpa The Strokes. Nanti boleh tunjuk dekat semua orang aku dah jumpa The Strokes. hehh.

"WEY THE STROKES BILA LAGI LU ORANG NAK BUAT KONSERT DEKAT MALAYSIA?"


I think I wanna marry you.

2 comments:

Amar Za'im said...

mai datang htpp://awanpagi.com.
kat situ saya ada jual perekod mimpi. HD lagi tau. nak kasi 3D pon boleh.
Hahahahaha.nina2

Nina Zamhari said...

BAHAHA. ada eh? nanti nak beli lah.

template made by:budakbanyakcakap :)