20 July, 2011

ini untuk mereka yang hatinya ranap

Beberapa bulan sebelum ini, hidup aku gelap. aku tak nampak apa-apa disebabkan ada seorang yang dah bawak cahaya dari hidup aku jauh-jauh. Sampai hati dia kan?

Dan selama beberapa bulan tu, aku tak dapat lepaskan dia. Aku tunggu dia macam nak gila. Aku jadi orang lain. Panas baran aku makin melampau. Memang aku jadi orang lain. Sangat lain okay. Aku tak ceria macam dulu. Kalau aku senyum pun, senyuman palsu yang aku mampu bagi. Orang tanya kenapa? aku jawab, "takde apa-apa. aku okay."

yeah. women's biggest lie. I'm fine. I'm okay. even kau tak fine, kau tak okay.

tujuan entry ini?

Well, aku ada kawan. Dia tengah frust. Kira macam, kalau dia frust, aku jadi tempat dia untuk luahkan masalah. tapi aku tak kisah pun. Aku lagi suka bila orang luahkan masalah dengan aku. Rasa macam diri ini dihargai. Rupanya aku ni wujud di mata orang.

Berbalik kepada kawan aku yang tengah kecewa ni. Sampai sekarang, dia masih kecewa. Dia macam aku dulu, tak ceria, depressi yang amat - ohh you name it. Tugas aku? Ceriakan dia. Suruh dia lupakan parut yang bekas teman lelaki dia tinggalkan.

"susah Nina susah." dia cakap bila aku suruh lupakan ex boyfriend dia. Sekali lagi, macam aku dulu jugak. Bila orang suruh lupakan someone, aku akan jawab, "susah." Memanglah susah sebab aku sendiri taknak lepaskan. Jadi, lama-kelamaan aku macam dah penat nak menanggung agoni yang aku sendiri taknak lepaskan, aku cuba untuk lepaskan sikit demi sikit. Mula-mula memang susah tapi sampai bila nak dera perasaan sendiri kan?

Dan, sekarang. I'm happy without him. Walaupun kadang-kadang aku boleh jadi sedih bila tiba-tiba teringat dekat dia dan perasaan sedih itu akan datang bila aku duduk seorang diri dalam bilik - sebab aku ni jenis sentiasa berfikir.

pesanan untuk mereka yang hatinya ranap ; Jangan terlampau sedih. Ada yang sampai up status di Facebook taip, "I can't live without you." habis yang selama kau belum matang, selama kau belum jumpa orang yang dah hancurkan hati kau atau orang yang kau sayang, senang cerita, boyfriend/girlfriend. kau masih boleh hidup kan?

Ingat! Allah akan menguji hambaNya mengikut kemampuan masing-masing. Jadi, harus tabah ya!

Ehh satu lagi sebelum nak habiskan entry ni.


aku sekarang sedang jatuh cinta dengan seorang lelaki yang aku gelar sebagai, my personal Thom Yorke. Kenapa aku pilih Thom Yorke. HELLO? Thom Yorke okay! Lelaki paling cool aku pernah tengok yang wujud di dunia. So that's why, aku gelar "dia" Thom Yorke. Dan, orang tanya, "baru lepas kecewa, masih ada hati lagi nak jatuh cinta?" jawapan aku? Mudah. "Love like you've never been hurt."


No comments:

template made by:budakbanyakcakap :)